In najaar na Afrika - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Lex Tervelde - WaarBenJij.nu In najaar na Afrika - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Lex Tervelde - WaarBenJij.nu

In najaar na Afrika

Door: Lex Tervelde

Blijf op de hoogte en volg Lex

08 November 2018 | Kenia, Nairobi

Donderdag 8 november 2018
Nadat ik afgelopen voorjaar al bijna 7 weken een rondreis door Afrika had gemaakt was het niet helemaal de bedoeling dat ik dit najaar weer zou gaan. Maar soms komen dingen op je pad waar je geen weerstand aan kan bieden. Inmiddels zit ik in Kenia terwijl ik deze blog schrijf. Ik vlieg vannacht verder naar Zambia waar Bennie, mijn vogelvriend, mij van de luchthaven ophaalt. We blijven de komende drie weken in Zambia en zullen 2 á 3 natuurparken bezoeken. Uiteraard gaan we weer vogels en zoogdieren kijken en de camera ligt binnen handbereik.
De reis van Schiphol naar Nairobi ging voorspoedig. Het was een nachtvlucht maar heb geen oog dicht gedaan. Krijsende baby, veel rumoer en erg warm in het vliegtuig. Als dat al niet vervelend was dan is het wachten op mijn volgende vlucht naar Lusaka nog vervelender. Ik stond om 7 uur in Nairobi en mijn aansluitende vlucht gaat pas om 23.40 uur. De hele dag hangen, liggen, slapen, lezen, puzzelen en eten en drinken op de luchthaven. Wat ben ik het inmiddels zat. Maar daartegenover staat dat ik morgen in Lusaka ben en de reis echt kan beginnen. Afgelopen drie en een halve week is Bennie samen met Joost op pad geweest. Bennie Joost en ik zijn al twee keer eerder gezamenlijk in Zambia geweest. Toen vingen we boerenzwaluwen voor onderzoek en de overgebleven tijd reden we rond op zoek naar vogels. Joost vliegt vanavond terug en ik kom vannacht aan. We lossen elkaar eigenlijk af.
IK ben heel nieuwsgierig hoe Zambia er bij ligt. De laatste keer dat ik er was was het erg nat en ik hoop dat het nu veel droger is en een paar kleine poeltjes en meertjes zijn achtergebleven. Dan is er namelijk veel interactie tussen prooi en jager. WE gaan het zien en beleven. Ik heb er zin in!

  • 08 November 2018 - 14:34

    Marleen:

    Wat leuk, alweer op reis! Veel plezier!

  • 08 November 2018 - 16:24

    Engeltje:

    Dankje Lex ik verheug mij op je reisverslagen!

  • 08 November 2018 - 17:34

    Annamarie:

    Hoi Lex! Zo is het een hele lange reis inderdaad. En je komt ook nog midden in de nacht aan. Zul je wel even moeten bijslapen. Maar je bent er! Lucky you! Veel plezier!

  • 08 November 2018 - 18:16

    Monique:

    Heel veel plezier en kijk alweer uit naar de mooie verhalen

  • 09 November 2018 - 11:28

    Anja Van Der Werf:

    Hele goede reis nog verder en dan volop genieten van je reis! En ik vind het leuk dat ik weer mag mee genieten! Veel plezier!

  • 09 November 2018 - 16:45

    Maarten:

    Nou Lex,

    Leuk hoor! Heel veel plezier en vergeet vooral niet veel mooie plaatjes te delen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lex

De 50 ruim gepasseerd en nog steeds gek in, op, van de natuur. Fotografie, observeren van dieren en kleinschalig onderzoek naar insecten, zijn zo maar een paar hobby's.

Actief sinds 28 Feb. 2018
Verslag gelezen: 379
Totaal aantal bezoekers 23066

Voorgaande reizen:

02 Maart 2018 - 17 April 2018

Van oost naar west Afrika

Landen bezocht: