Weekend - Reisverslag uit Sesriem, Namibië van Lex Tervelde - WaarBenJij.nu Weekend - Reisverslag uit Sesriem, Namibië van Lex Tervelde - WaarBenJij.nu

Weekend

Door: Lex Tervelde

Blijf op de hoogte en volg Lex

26 Maart 2018 | Namibië, Sesriem

24 maart 2018
Zaterdag;
Niet veel gedaan. Een beetje bij het zwembadje gehangen, wat administratie gedaan, alle blogs tot en met gisteren bijgewerkt en de foto’s ge-upload. Ik word regelmatig belaagd door tijgermuggen. Ze zitten voornamelijk laag en proberen het bloed uit je benen te zuigen. In Nederland is een groot deel van mijn werk het bestrijden van tijgermuggen en volgens mij weten de muggen dat hier. Ik denk dat ze hun gram proberen te halen op mij als een soort vergelding. Wat ik weet over tijgermuggen klopt precies, ze blijven aanvallen totdat je ze hebt doodgeslagen of zich hebben volgezogen.
De vampiers!
In de namiddag had ik nog een klein uitglijertje. Ik zou over de hoek van het zwembad heen stappen maar ik struikelde, gleed uit en plons. Gelukkig kon ik mijn camera droog en boven water houden. Wat een afgang. Gelukkig was er niemand in de buurt en Bennie vond het maar wat jammer dat hij het niet heeft zien gebeuren…
Tegen de avond ben ik een stukje de stad ingelopen op zoek naar een eetgelegenheid. Niet ver van ons pension-hotel vond ik een Portugees restaurant. Ze serveren daar verse vis, schaal- en schelpdieren. Echt iets voor mij en toen ik het aan Bennie vertelde was hij meteen ‘in’ om daar te dineren. Ik bestelde als voorafje gebakken inktvis en Bennie nam rauwe oesters. Het hoofdgerecht bestond uit Paella. Heerlijk klaargemaakt met grote garnalen, mossels, schelpdieren en stukjes kip. Het was ietwat aan de zoute kant maar het was vurrukkuluk!!!
Het licht ging vroeg uit en tegen 10-en sliepen we.

25 maart 2018
Zondag;
Zomertijd is in Nederland ingegaan en de tijd loopt weer exact gelijk met Namibië.
Tegen 8 uur stonden we op en na een wat vreemd gecombineerd ontbijt, gebakken lever en vissticks, hebben we de landkaart op tafel gelegd en plannen gemaakt hoe we de rest van de vakantie gaan indelen. Vandaag blijven we nog in Windhoek en morgen rijden we nog wat zuidelijker richting Sossusvalei. Het gebied bestaat uit hoge zandduinen die prachtige schaduwen geven bij zonsopkomst en zonsondergang. Daarna gaan we iets naar het noorden en nog wat westelijker tot aan de kust en overnachten in Swakopmund. Vandaar uit zullen we Walvisbaai bezoeken. Daarna zien we wel weer verder maar dat zal dan het begin van de terugreis naar Zambia worden.
Vanmiddag hebben we het centrum van Windhoek bezocht. Het begint hier ook te lijken op een 24 uurs economie. Veel winkels waren open, er was markt en we konden lunchen. Na de lunch de markt bezocht maar het stelde niet veel voor. Helaas waren er maar een paar kraampjes met allemaal dezelfde spullen. Houten schalen, kettinkjes, armbandjes, houtsnijwerk en nog veel meer prularia. Eigenlijk weinig interessants.
Op de terugweg zagen we nog een ander marktje. Hier zaten ook een aantal Himba vrouwen met hun eigengemaakte doeken, beesten van ijzerdraad en kralen en ook veel sieraden. Leuk om even te kijken als marktjunk maar ook hier geen leuke snuisterijtjes.
De rest van de middag een beetje op en rondom onze hotelkamer gehangen.
In de avond zijn we weer naar het Portugese visrestaurant Kubata gegaan. Gisteravond is ons dat goed bevallen en dat hoopten we vanavond ook weer te mogen beleven.
Het voorafje was voor mij kleine octopusjes in een overheerlijke saus en Bennie nam vandaag wijngaardslakken. Dat was smullen.
Het hoofdgerecht bestond uit een pan met 2 moten vis en schaal- en schelpdieren. Een halve kreeft per persoon, 12 grote garnalen, 12 grote schelpen en 16 grote mossels. En dat alles in een soort roomsaus aangevuld met rijst. Het was zoveel dat ik voor de eerste keer van mijn leven een doggiebag heb meegekregen. Het is gebruikelijk in Namibië om geen voedsel te verspillen en wat over is gebleven mee naar huis te nemen.
Als we morgen door de woestijn rijden leggen we het op de motorkap om het op te warmen…

  • 26 Maart 2018 - 20:03

    Wia:

    Heerlijk weekend gehad lees ik..geweldig
    Zo.n eter als jij..wat ik me herinner..dat was dan een flink portie..
    Geniet er nog even van..tijd vliegt...

  • 27 Maart 2018 - 08:14

    Monique:

    Gelukkig dat je camera droog was na die uitglijder en eten over nou dan is het vast heel veel geweest. Lekker weekend gehad jullie weer een mooi verhaal

  • 28 Maart 2018 - 11:49

    Carel:

    Ook heerlijk om dit te lezen Lex.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lex

De 50 ruim gepasseerd en nog steeds gek in, op, van de natuur. Fotografie, observeren van dieren en kleinschalig onderzoek naar insecten, zijn zo maar een paar hobby's.

Actief sinds 28 Feb. 2018
Verslag gelezen: 209
Totaal aantal bezoekers 23233

Voorgaande reizen:

02 Maart 2018 - 17 April 2018

Van oost naar west Afrika

Landen bezocht: