In de wolken - Reisverslag uit Lusaka, Zambia van Lex Tervelde - WaarBenJij.nu In de wolken - Reisverslag uit Lusaka, Zambia van Lex Tervelde - WaarBenJij.nu

In de wolken

Door: Lex Tervelde

Blijf op de hoogte en volg Lex

03 Maart 2018 | Zambia, Lusaka

Een voorspoedige reis gehad.
Het was flink koud op Schiphol gisteravond. Het waaide behoorlijk en de gevoelstemperatuur was zeker – 10 graden. Ik probeer altijd een plek aan het raampje te bemachtigen omdat ik het heerlijk vind om naar buiten te kijken. Helaas was het de hele reis bewolkt dus heb weinig meegekregen van het voorbijglijdende landschap. Ontzettend leuk om te kijken naar de stedelijke verlichting en de files die als rode of witte kerstboomsnoeren voortkruipen. Helaas niets van dit alles meegekregen boven het wolkendek.
De overstap in Nairobi was gehaast. Ik had een uur de tijd om van het ene vliegtuig in het andere te komen. Het duurde lang voordat de deur openging na de landing. En toen ik op het platform liep was ik ook nog mijn paspoort kwijt. Lichte paniek, maar gelukkig vond ik deze weer terug in het vliegtuig op de stoel waar ik gezeten heb. Toen ik bij de gate aankwam stonden ze me al op te wachten en zag ik een zucht van verlichting toen ze mijn naam lazen. Ik was de laatste passagier en ik zat nauwelijks in mijn stoel toen het vliegtuig al naar de startbaan taxiede. Op het nippertje!
Laatste deel van de vlucht naar Zambia ging snel en de paspoortcontrole in Lusaka was ook zo gepiept. Gelukkig was mijn koffer ook van het ene naar het andere vliegtuig meegekomen en kon ik Bennie opzoeken. Lusaka is geen groot internationaal vliegveld en zag ik Bennie al snel tussen de vijf andere wachtenden staan. Nog even langs de flappentapper om wat Kwatcha’s op te nemen. Bennie had van te voren al een auto geregeld en zo reden we al snel het vliegveld af richting ons tijdelijk verblijf net buiten Lusaka, Pioneer Camp. Het terrein bestaat uit een paar kleine huisjes, een aantal kampeerplaatsen en een centraal gelegen receptie. Hier is ook wifi!
Vanuit het vliegtuig had ik tijdens het landen al gezien dat het er zo ontzettend groen uitzag allemaal. Dat herinnerde ik me niet van mijn vorige twee bezoeken, toen zag het er droog en dor uit. Volgens Bennie was er ook heel wat water gevallen en sommige parken zijn al niet meer goed bereikbaar. De dieren zijn ook weggetrokken naar hoger gelegen delen. Op plaatsen waar de olifanten liepen zwemmen nu nijlpaarden. Dit betekent dat we achter de dieren aan moeten en hopen dat we ze terug gaan vinden.
Vandaag acclimatiseer ik en slaap wat bij. Morgen waarschijnlijk ook een hangdagje want maandag moet de auto voor een onderhoudsbeurt naar de garage. Dinsdag is de planning om naar Botswana rijden.

  • 03 Maart 2018 - 20:52

    Engeltje:

    Hallo Lex

    Fijn dat ik je reis verhaal kan lezen!
    Ik wens jullie een geweldige fijne en goede vakantie toe!!!

  • 04 Maart 2018 - 16:32

    Carel:

    Hoi Lex.
    Wat tof om weer in Afrika te zijn en zo lang nog wel.
    helemaal leuk om je zo weer te kunnen volgen.
    Ben er weer een beetje bij.
    Veel plezier daar.
    Groetjes Carel

  • 04 Maart 2018 - 17:43

    Monique:

    Lex leuk om je weer te volgen met je mooie verhalen. Heel veel plezier. Monique

  • 04 Maart 2018 - 22:12

    Digna :

    We gaan weer een leuke tijd tegemoet met het lezen van jouw reisverslagen. Ik wens je een hele mooie tijd. Groeten vanuit Mallorca waar het ook goed vertoeven is. Digna

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lex

De 50 ruim gepasseerd en nog steeds gek in, op, van de natuur. Fotografie, observeren van dieren en kleinschalig onderzoek naar insecten, zijn zo maar een paar hobby's.

Actief sinds 28 Feb. 2018
Verslag gelezen: 260
Totaal aantal bezoekers 23057

Voorgaande reizen:

02 Maart 2018 - 17 April 2018

Van oost naar west Afrika

Landen bezocht: