Een luie dag.... - Reisverslag uit Ruacana, Namibië van Lex Tervelde - WaarBenJij.nu Een luie dag.... - Reisverslag uit Ruacana, Namibië van Lex Tervelde - WaarBenJij.nu

Een luie dag....

Door: Lex Tervelde

Blijf op de hoogte en volg Lex

05 April 2018 | Namibië, Ruacana

5 april 2018
Vandaag lekker een dagje lui bij de lodge gehangen. We waren eigenlijk een beetje moe van het reizen. Vooral de onverharde wegen waar delen uit ontbreken zijn inspannend om te rijden. Heerlijk bijgekomen. Vanmorgen was er gelukkig weer stroom zodat de boel weer werkte en kon ik twee blogs uploaden. Het werkt wel traag maar het werkt! Tijdens het uploaden kwam uit het niets een Himba vrouw naar me toelopen die in het Himba’s tegen me begon te praten. Nu spreek ik inmiddels best wel een hoop talen maar het Himba heb ik nog steeds niet onder de knie…
Gelukkig kreeg ik hulp van de receptioniste die het Himba vertaalde in het Engels. Het kwam er op neer dat ze me gedag zei. Ik was beleefd en zei haar gedag terug.
Dat had ik beter niet kunnen doen…
Himba vrouwen lopen in ontbloot bovenlijf en toen ze vlak voor me kwam staan en even met het bovenlijf schudde stak ze haar hand uit. “Vijf dollar please”, zei ze. Ik was niet echt onder de indruk van haar striptease show en ik zei haar dat ik hier geen geld voor gaf. Gelukkig vertaalde de receptioniste alles en vervolgde ze haar weg. Ik keek haar nog even na en zag dat ze op blote voeten de kiezel- en grindweg opliep zonder ook maar één keer ‘auw’ te roepen.
Na de lunch zagen we een van de medewerkers van de lodge met een hengel naar de Kunene rivier lopen. Toen we hem vroegen wat hij zoal in de rivier ving vertelde dat het van alles kon zijn. Ik had ook wel belangstelling om even te vissen en nadat hij een paar wormen had gezocht kreeg ik de hengel overhandigd en stond te vissen in de rivier. Ik had eigenlijk meteen beet maar de visjes waren zo klein en de haak zo groot dat het onmogelijk was om wat te vangen. Ik heb twee keer een rondje geprobeerd en toen beide keren de wormen er ware afgevreten en niets had gevangen ben ik er mee gestopt. Er zijn andere technieken nodig om de kleine visjes te verschalken.
Zo verstreek de middag in de hitte die was opgelopen naar zo een 35 graden. Gelukkig doet de airco het en af en toe ga ik even naar de lodge om wat af te kolen.
Het diner is ook wel redelijk bijzonder. Gisteravond wilden we een voorafje hebben en Bennie koos voor een soort vleesrolletje en ik voor een Griekse salade. Na enkele ogenblikken kwam de serveerster terug met de mededeling dat er geen voorafjes geserveerd konden worden omdat de bevoorradingsvrachtwagen niet was geweest. We konden alleen een hoofdgerecht bestellen. Ik nam een T-bone en Bennie koos voor een kwart kip. Dat bleek achteraf ruim voldoende te zijn.
Vanavond kwam de serveerster vertellen dat er nu wel een voorafje geserveerd kon worden. Ik bestelde opnieuw de Griekse salade en de kwart kip met rijst en Bennie zag af van een voorafje en bestelde eveneens een kwart kip met rijst.
Niet veel later kwam de serveerster terug met de mededeling dat er geen kip meer was en dat we alleen konden kiezen uit Russische saucijsjes, T-bone en vis…

  • 06 April 2018 - 05:48

    Wia:

    Hun levensstijl zo eenvoudig, en waarschijnlijk zo tevreden......vergeleken bij ons..wat zijn wij verwent met zo veel luxe..
    Iedere keer door je belevenissen worden wij erop gewezen...



  • 06 April 2018 - 08:11

    Monique:

    Gelukkig is er wel vis en vlees maar goed dat je wel wat keuze heb al is het soms niet veel als het maar lekker is

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lex

De 50 ruim gepasseerd en nog steeds gek in, op, van de natuur. Fotografie, observeren van dieren en kleinschalig onderzoek naar insecten, zijn zo maar een paar hobby's.

Actief sinds 28 Feb. 2018
Verslag gelezen: 267
Totaal aantal bezoekers 23068

Voorgaande reizen:

02 Maart 2018 - 17 April 2018

Van oost naar west Afrika

Landen bezocht: