2e Paasdag... - Reisverslag uit Swakopmund, Namibië van Lex Tervelde - WaarBenJij.nu 2e Paasdag... - Reisverslag uit Swakopmund, Namibië van Lex Tervelde - WaarBenJij.nu

2e Paasdag...

Door: Lex Tervelde

Blijf op de hoogte en volg Lex

02 April 2018 | Namibië, Swakopmund

2 april 2018
Wederom ging de reis naar Walvis Bay. Het is er leuk en er is van alles te zien. Hadden we gisteren een kartonnen bakje met paaseitjes en andere lekkernijen vandaag was het wat schamel. Er lag één chocolade eitje op ons ontbijtbordje en de gekookte eieren waren ook al niet verstopt. Gelukkig stond de muziek uit vandaag.
In Walvis Bay aangekomen begon het te regenen. Niet zomaar een klein buitje maar een stevige sluierregen verwelkomde ons. We moesten schuilen in de auto voordat we met de camera’s naar buiten naar “ons” piertje konden. En ook vandaag was het weer anders dan gisteren. Grote groepen pelikanen passeerden ons op korte afstand om verderop naar een hoogwatervluchtplaats te gaan. Het leverde weer de nodige plaatjes op. Gisteren kwamen er nog duizenden aalscholvers langs en vandaag maar een handje vol. Gisteren waren er nauwelijks sterns en vandaag volop. Je kunt er gewoon niet van op aan hoe het is en je moet gaan kijken om te zien wat er te beleven valt. Een kleine zilverreiger vond het leuk om vlak voor ons in het afgaande water te gaan foerageren en dat leverde de nodigde leuke plaatjes op. Nadat het water zo goed als weg was gestroomd kwamen de pelikanen op gang om naar elders te verhuizen. Eigenlijk heet de lagune waar we staan te fotograferen Pelcan bay en vandaag deed de baai zijn naam eer aan. In het water stonden de flamingo’s te foerageren terwijl de pelikanen over hun heenvlogen de baai uit. Het leverde leuke foto’s op.
Toen alles weg was gevlogen en het tij inmiddels gekeerd zijn wij de zoutdelta weer ingereden. Ook hier was het weer anders. Het begon al met een Cape Gull die aan een grote vis stond te trekken. Hij probeerde er stukken af te scheuren hetgeen niet goed lukte. Even verderop zwom een grote groep Geoorde futen. Er waren zeker 40 vogels actief met het duiken naar kleine garnaaltjes. Ook de steltlopers waren van de partij en zelfs drie Witvleugelsterns scharrelden langs het zoutlijntje hun kostje bij elkaar.
We hebben ons aardig vermaakt en tegen 14.00 uur hebben we een lichte lunch genuttigd en zijn daarna weer zo een 30 kilometer teruggereden naar Swakopmund. De rest van de middag hebben we foto’s zitten uitzoeken en Bennie had er een prachtig lucky shot bij! Een Reuzestern die net een vis had gevangen en deze in de lucht gooide om te keren zodat de kop als eerste naar binnen gleed. Wat een plaatje!
In de vooravond plensde het en op de achtergrond rommelde het wat hetgeen betekende dat internet eruit vloog. In de loop naar het restaurant wilden we nog even pinnen maar ook dit lag allemaal plat. Geen geld, geen gebruik van de creditcard kunnen maken en internet plat.
De economie stagneert!

• 03 April 2018 - 07:39

Monique:

Wat weer een mooi verhaal en nog heel veel plezier en weer mooi foto's.