Nog een dag Lusaka - Reisverslag uit Lusaka, Zambia van Lex Tervelde - WaarBenJij.nu Nog een dag Lusaka - Reisverslag uit Lusaka, Zambia van Lex Tervelde - WaarBenJij.nu

Nog een dag Lusaka

Door: Lex Tervelde

Blijf op de hoogte en volg Lex

05 Maart 2018 | Zambia, Lusaka

Vanmorgen bij de garage langs. De garagehouder, Hans Sportel, is een Nederlander die zich zo een 25 jaar geleden hier heeft gevestigd. Naast zijn garage verhuurt en verkoopt hij ook auto’s en zo is Bennie een aantal jaren geleden bij hem terecht gekomen. Hans zijn roots liggen in oost Groningen en omdat ik daar een aantal jaren heb gewerkt kende ik weer familie van hem. Zo merk je dat de wereld toch weer niet zo groot is als het lijkt. Nadat de auto op de brug stond en een monteur zich erover ontfermde serveerde Hans Hollandse koffie met echte koffiemelk. Dat is redelijk uniek in Zambia. Hij vertelde dat hij regelmatig online bij Albert Hein shopte en houdbare spullen in een container liet overkomen.
Na de koffie kregen we een leenauto en een adres om een tweede hands reserve wiel op te halen. Het wiel wat nu aan de auto hangt is helemaal op dus een nieuwe moest er komen. Jan Japan handelt in tweede hands Japanse banden, niet te duur en toch goed. We sloten een perfecte deal en kregen een bijna hagelnieuwe gebruikte band mee. Zo is de auto klaar voor de grote reis.
Terug op de camping ben ik nog even bezig geweest om wat vogels en insecten te fotograferen. Het vliegt ontzettend goed en een prachtig gekleurde oranje gele kever liet zich bovenop de bloemkroon goed vastleggen. Eind van de middag nog even wat opschudding in de achtertuin toen een groep Meerkatten van boom naar boom trok met veel lawaai. Het blijven fantastische beesten die apen met hun streken.
Morgen zakken we af naar het zuiden richting Botswana.

• 05 Maart 2018 - 19:07

Wia:

Merk het al lex..je geniet alweer...zie het voor me..

• 05 Maart 2018 - 20:39

Monique:

Je geniet dat is wel te lezen in je verhalen